05 april 2007

Borsjtj

Gårdagens slut blev betydligt bättre än starten. All trötthet hade dränkt de facto att jag faktiskt skulle få en mysig kväll då jag skulle på midddag hos Sara. MammaMaffian skulle samlas för att äta soppa och Sara stod som värdinna. Vi fick smaka en underbart god borsjtj (rödbetssoppa)! Mums, men otroligt mättande. Som vanligt var det otroligt roligt att träffa alla igen, det blir sällan mellan gångerna. Alla i gruppen har fullt upp: S har en liten och en stor, andra S ska snart få en liten och har just köpt hus, K planerar sitt bröllop och utbyggnad av huset, L sätter sig snart på ett plan utomlands och har även ett spännande jobb och A har två små samt en trädgård som ska fixas till.

Idag jobbar jag bara halvdag och det känns heeeeelt underbart. Så vid 12 ska jag först till plantagen och spana in deras utbud av gungor, sen ska jag till dagis och hämta en Moa. Moa och jag ska därefter lägga in sillen för att sedan sätta oss på cykeln och åka till frisören där Moa och Martin ska bli påsksnygga. Medan jag gör allt detta sitter min mor och far i en bil på väg till oss.

Nästa vecka ska jag på ultraljud och det ska bli spännande. Är fortfarande lite sugen att ta reda på vad det är för kön på den krabat som simmar omkring i min mage. Det ska bli skönt att få se det lilla undret för just nu är det så mycket obehag. Mina knän krånglar, höfterna är ömma, svanskotan låser sig och näsan är täpp. Sen är jag fortfarande inte alls speciellt sugen på mat.

Nä, om jag kanske skulle göra några knyck innan det är dags att gå hem.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Glad påsk önskar Stockholmarna som hoppas på äggkläckning när påskhelgen är över :o)

05 april, 2007 09:32  
Anonymous Anonym said...

Glad Påsk gumman... Vi åker norrut idag! Hör av mig när vi är tillbaka! Många kramar och hoppas ni får en mysig påsk
// Johanna W

05 april, 2007 12:03  

Skicka en kommentar

<< Home