01 april 2007

Trotsig men mysig lördag

I slutänden så hade jag och Moa en bra dag igår. Vi shoppade loss, planterade om blommor, lekte i trädgården och åt gott hos familjen Fredriksson/Nilsson. Fast någon gång titt som tätt fick jag höja rösten och skälla på tösen. Hon går igenom en riktigt jobbig period just nu, en period där hennes hörsel totalt har lagt av. När man säger åt henne att göra en sak är det som om hon vägrar höra på just det örat. Efter fem åtsägningar varav en sker i väldigt hög och arg ton tittar hon upp och säger:

- Va?!

Ehe...........?!?
När hon väl sedan har förstått att hon inte får röra häcksaxen och jag sedan vänder mig om för att fortsätta är det som om hon helt plötsligt har glömt bort vad jag sa. För nästa gång jag vänder mig om så håller hon i alla fall på med saxen. Det går in genom ena örat och ut genom det andra och jag klarar inte riktigt av sådant. Jag får krypningar i hela kroppen och blir så vansinnigt arg. Jag hatar att höja rösten och spela den dumma elaka mamman men just nu verkar det vara det enda som fungerar. Jag kanske måste ringa tv3 och fråga om de har kvar nannyjouren.....

Idag är det söndag och idag tar vi nya tag.
Vi sov till 07.15 och läste sedan många gånger ur hennes egen bok (babyns första bok). Hon kan allt utantill men älskar när man läser och tittar på alla bilder. Vi åt en mysig frukost tillsammans och just nu ser hon på bolibompa. När tvätten är tvättad ska vi gå ut. Idag ryker bersån (har ingen aning hur man stavar det men ni vet en sådan där rund häckliknande sak som man ska fika i) och förhoppningsvis all smuts ur bilen.

Nu vill ängeln att jag ska se teve med henna och visst kan jag det.