04 april 2007

Trött, grin- och kräkfärdig

Dessa tre symtom bor inne hos mig just nu och endast ett är relaterat till min graviditet; tröttheten.

Vem som helst blir grinfärdig när man läser tidningarna just nu. Det är galet många artiklar om barn som far illa. Idag och igår har jag läst om en mamma som sålde sin 7:åriga dotter till män som ville ha sex med henne, att barn i Indien är billigare än bufflar dvs mellan 45 och 180 kr för en sexslav eller bara slav, mammor och pappor som har slagit och låst in sina barn. Fy listan kan göras lång och snart vill jag inte läsa tidningen mer. Hur kan man utnyttja och göra något så hemskt mot något så oskyldigt?!? Det övergår mitt förstånd

Kräkfärdig är jag på jobbet. Allt har i alla fall löst sig hyfsat bra men just nu är jag kräkfärdig på de rasister som existerar här. Varje fika eller lunch förs en het debatt om huruvida invandrare ska få vara här eller inte (i landet). Tydligen är alla invandrare kvinnorhatare, lögnare, bedragare, elaka, brottslingar och så vidare. Igår på lunchen var diskussionen så vidrig att jag var tvungen att avlägsna mig. För några veckor sedan försökte jag debatera emot men insåg ganska snart att det var lönslöst. Jag kan förstå var hatet mot invandrare kommer, härifrån på denna plats just i Gävle. Helt galet.

Trött som en gnu (om nu gnu:ar är så himla trött) är jag och jag verkligen längtar till påsklovet (som inte existerar). Hm, undra om Moa kommer att bli sjuk väldigt snart?