31 mars 2007

En härlig tid

Ibland när jag hör vissa musikslingor slungas mitt minne tillbaka till vissa händelser. Igår i bilen spelades en riktig "uppochhoppapådansgolvet" låt när jag körde hem från jobbet. Minnet triggades även av att solen värmde mina kinder och fick mina ögon att kisa. Jag mindes helt plötsligt en sommardag för många år sedan, en sommardag som bara var perfekt.

Hela dagen hade jag legat ute och låtit solen slicka min kropp medan jag lyssnade på tracks och sommartoppen. Istället för att bli tomatröd blev jag denna gången snyggt brun och jag mådde toppen. Det var en sådan här dag när man bara var nöjd med allt inklusive sig själv och sin kropp. Efter middagen svidade jag om till en knallgul kort klänning i storlek 170 (japp, innan jag blev gammal och gravid var min kropp grymt trimmad....sen hände något *ler*) till detta hade jag fyndat ett par knalloranga skor. Tillsammans med min vän och granne Lotta drog vi till staden för att gå på det hetaste stället, Roxy. I Luleå är det sällan kvällarna är ljumma och härliga som här i söder men denna kväll var som sagt perfekt. Hela kvällen gick åt att dansa, dricka gott och bli uppvaktad (japp, även det kunde jag bli innan jag blev gammal och märkt *ler*). Vid tre var det dags att försöka ta sig hem och precis som alla somrar i Luleå strålade solen fortfarande.

Mmmmmm det var tider det......
Igår kände jag ett sting av saknad i mitt hjärta när jag minndes tillbaka men väldigt snart kom jag på att mitt liv inte är så pjåkigt ändå. Jag har en underbar man som jag hittar nya saker hos varje dag och även fast min underbara dotter kan driva mig till vansinne är hon i alla fall min och jag älskar henne mer än livet. Sen har jag ett fantastiskt skyddsnät i form av min mamma och pappa, det är bara sorgligt att vi träffas så sällan. Men jag har även lyckas bygga upp ett skyddsnät och kompisnät här som jag värderar enormt mycket.

Sen när det gäller mig kropp får jag för fasen se till att komma iform igen.....jag kanske skulle börja med att slänga chipsen som ligger i skafferiet....näääää man vet aldrig när man blir sugen.